Paris day two and day three...

Mijn goeie voornemen om elke morgen te bloggen is gisterenmorgen al in het - figuurlijke - water gevallen... Een beetje laat op gestaan, lang, héél lang genoten van ons ontbijt en dan moesten we ons natuurlijk haasten of de markt was toe. Vandaar dat jullie nu vandaag twee dagen Parijs krijgen in één blogpost...

Ok, dus, maandag was het hier mooi, zonnig weer. Ideaal om lekker door 't stad te flaneren... het plan was om de Seine over te steken en naar de Rive Gauche te gaan. Maar eerst moest ik even lezen in de vensterbank met zicht op mijn geliefd plein.

En dan lekker meloen en taboulé eten als lunch. Alles de afwasmachine in en dan waren we weg....

Ik had gelezen dat er een mooie boekhandel was in een prachtig pand vlak aan de kerk van Saint-Germain.

La Hune. Eh, oui, c'était pas mal!

Ik heb me niet laten gaan en géén boek gekocht, vooral omdat ik het anders nog een ganse dag moest dragen... En natuurlijk zijn we dan even neergestreken bij Les Deux Magots.

Voor een koffietje en wat mensen kijken. En als mijn Koen maar wifi heeft is hij content met twee keer niets en blijft graag een half uurtje zitten.

Dan richting La Grande Epicerie - ze stond nu eenmaal op mijn lijstje. Even shoppen om onze ijskast wat aan te vullen. Maar, mensen is dat daar duur!

Ik heb me dus beperkt tot het essentiële... Maar mooi is het daar wel, zeker na de laatste renovatie.

Met de fiets - de Vélolib -  dan terug naar onze Place des Vosges. Ik heb er wel een blauwe knie aan overgehouden maar soit 't is wel vree gemakkelijk én snel.

's Avonds heb ik de kookpotten boven gehaald en zelf gekookt. Eenvoudig wat linguini maar dan wel met een verse tomatensaus... We waren van plan om nog even een rondje rond het plein te doen maar wegens algemene luiheid is er dat niet meer van gekomen.

Dinsdag...

Weerom schitterend weer... dus een buitenprogramma! Allereerst naar de markt "Les Enfant Rouges" in de Rue de Bretagne. Aangezien Google ons aanraadde langs de Boulevard Beaumarchais te gaan deden we een eerste stopje bij Merci.

Koen heeft zich daar een nieuwe - liberaal blauwe - leesbril aangeschaft. Kwestie dat hij dat gekleurde ding iets vlugger kan weervinden tussen al zijn rommel op zijn bureau thuis...

Onderweg kwamen we een prachtige Harley garage tegen. Het chroom schitterde ons tegemoet. De ambiance was daar top! Allemaal lederen mannekens met big tattoos en big smiles... Ik had gelijk goesting om ook op zo'n monster te kruipen!

Eenmaal in de Rue de Bretagne moesten we een beetje zoeken naar de ingang van de markt. Nu, het is waarschijnlijk omdat het vakantieperiode is maar die markt dat isecht  het bezoeken niet waard.

Een flutkraam met wat groenten en dan nog een Libanees met wat hoummous en platbrood met za'atar - ik heb dat allebei gekocht en de eerlijkheid gebied me te zeggen 't was zéér lekker. Maar je moet voor die markt zeker geen ommetoeren doen. Je le vous déconseille!
Dan terug naar huis om te lunchen en even onze schoenen uit te doen...

Lunch: plat brood met za'atar opgewarmd in de oven, falafels uit de Grande Epicerie met hoummoussaus, sla met komkommer en munt en een lekkere - zelfgemaakte vinaigrette...
Fris, lekker én licht!
Dan schoentjes weer aan, vers T-shirtje en hop weer weg. Op naar Paris Plage. Schitterend wat ze daar van gemaakt hebben... er is van alles te doen en te beleven.

Je kan boeken huren bij Flammarion en ze langs de Seine lezen, dansles volgen, tafelvoetballen en ook nog gewoonweg wat zonnen.

Wij zijn pas gestopt in de Tuileries voor onze Café crème en hebben even mensen gekeken om dan verder te trekken naar de Champs Elysées.

Druk, druk maar toch altijd de moeite. Daar zie je de échte touristen. Dikke Amerikanen, gesluierde Arabische vrouwen met Hermèstassen aan de arm, kwekkende Spanjaarden en hele horden Japanners. Koen beloofde me een aperitiefje als ik bleef doorgaan tot aan de Arc de Triomphe - het hing me danig de keel uit al dat volk - en voor wat vloeibare caloriën heb ik altijd een extra inspanning over...
We zijn gestopt bij Fouquet en bestelden er een glaasje witte wijn. Ik geef u het raden naar de prijs per glas...
18 euro!!!!  Voor die prijs zijn we er wel even blijven zitten - gelukkig was de wifi gratis!

Dan op het gemak te voet terug naar onze stek aan de Place des Vosges. Onderweg nog even bij een cavist wijn gekocht. Twee flessen lekkere rosé en een fles champagne voor de prijs van onze twee glazen bij Fouquet...
Thuis dan even onder de douche en dan met een aperitiefje - de champagne - in de zetel. Omdat ik het niet meer zag zitten om de potten uit de kast te halen zijn we beneden bij "Les bonnes soeurs" gaan eten. Lekker eten én vooral héél lekker dessert.

Cheesecake voor mij en Citroentaart voor Koen.

En dan konden we nog juist - na de 26 000 stappen van overdag - de trap op tot aan ons appartementje... !

See you tomorrow!

1 opmerking

1. Jouw blog leest als een roman...zelfs de recepten doen me zwijmelen :-)
    Ik zit op het puntje van mijn stoel (zetel eigenlijk) je hele blog te lezen. Ben daar nog even zoet mee denk ik, zaaalig!